Lån på Dagen | Langaton Hiiri | Beste Kredittkort Reise | Billigste Strømleverandør | Billigste Brannalarm 2018 | Sammenlign Forsikring | Mobilselskaper 2018 | Sammenlign Gjerdefirmaer

כיצד על מעצב התכשיטים להיערך לקראת הקמת עסק ויצירת יתרון תחרותי בענף

כיצד על מעצב התכשיטים להיערך לקראת הקמת עסק ויצירת יתרון תחרותי בענף

עיצוב תכשיטים

מאת איילת מימון*

 

בשנים האחרונות ענף התכשיטים בארץ עבר שינויים ומהפכה ממשית. תעשיית המפעלים המייצרים תכשיטים  מסורתיים מזהב, יהלומים, כסף ואבנים יקרות ובעיצוב מיושן ושמרני נסגרו בהדרגה ובמקביל החלה להיווצר תעשיה ביתית חדשה של מעצבי תכשיטים.

 

בעבר, תהליכי הייצור והעיצוב במפעלים התעשייתיים היו מושפעים מפיתוח מכונות ועבודה מתועשת של מפעל “כבד” וגדול. בנוסף, הלקוח הסופי, היה בעיקר הגבר שקנה תכשיט לאשתו , לאהובתו, כנדוניה וכד’…וייחס חשיבות רבה לנראות שמקרינה שווי!!!

השפעתו מצאה ביטויה בכל שרשרת הפיתוח העסקי-  הוא היה המעצב, הצורף , בעל המפעל, הסוכן….. כולם הושפעו מטעמו ובחירתו של הגבר בתכשיט שנוצר עבור… האישה!!

כיום המגמה השתנתה באופן משמעותי

חלקן של נשים כמעצבות ובעלות עסק עצמאי, המונעות מהצורך לשמור על ייחודיות מקוריות ובלעדיות, גדל במידה ניכרת. במקביל, החופש הכלכלי של נשים עצמאיות וקרייריסטיות הטביע חותמו ומעצבי התכשיטים החלו לפנות לקהל יעד חדש- ישירות לנשים עצמן-  נשים בעלות טעם אישי, דעתניות, המחפשות מקוריות ייחודיות וסטיילינג אישי.

התעשייה הביתית החדשה של המעצבים נולדה לתוך עולם עסקי ומקצועי שמעמיד סטנדרטים קפדניים ורף גבוה של עיצוב, מיתוג, שיווק וניהול עסק לכל דבר!

התנאים החיוניים להשתלבותו המוצלחת של מעצב התכשיטים בענף הינם:

1. פיתוח קולקציה עדכנית ומסחרית

הגדרת קהל היעד

היכרות מעמיקה של מגמות האופנה בארץ ובעולם,תערוכות ואירועי אופנה,בלוגים ומגזינים מקצועיים,עדכונים ממעצבים וחברות משפיעות.

פיתוח נושא / סיפור לקולקציה מסחרית. מחקר ופיתוח של הנושא – מקורות השראה וכתב יד ייחודי.

מידול ע”י בניית אב טיפוס בתוכנת מחשב או בתהליכים מקצועיים אחרים .

יצירת תכשיט מקורי ,בחיבורים אקלקטיים וטכניקות מתקדמות ומסורתיות – לתוצאה איכותית וייחודית.

הפעלת קבלני משנה ,לצורך תהליכים בשלבי הייצור(יציקות שיבוצים, ציפויים ועוד…)

יצירת רמת גימור ובקרת איכות התואמים לסטנדרטים של שוק היעד.

בניית עץ מוצר וקטלוג עבודה מתומחר.

 

2. שיווק ומיתוג הקולקציה והעסק

שם לעסק,לוגו, כרטיסי ביקור,גלוית שיווק .

הקמת אתר אינטרנטי לקולקציית תכשיטים

שווק באינטרנט ע”י חנויות אינטרנטיות, בלוג אישי, ובלוגים של אופנה

מכירה לחנויות, רשתות, לקוחות פרטיים, ירידים ותערוכות

עיצוב בהזמנה אישית לחברות, רשתות, חנויות ולקוחות פרטיים כערך מוסף לתכשיט.

השתתפות בירידים ובתערוכות בארץ ובעולם

 

3. הכרת כללי השיווק הבינלאומי

מעצבים המעוניינים לפרוץ לשווקים בינלאומיים יכולים להסתייע בסוכנים, משווקים,חברות סכר, מותגים,רשתות ועוד….וכן להשתתף בתערוכות מקצועיות בחו”ל הדורשות הכנה מדוקדקת מראש במיתוג הביתן, פרזנטציה והיכרות עם השוק המקומי.

על המעצב לשלוט היטב בכללי השיווק הבינלאומי, בין היתר בתחומים הבאים:

אופי השילוח ומונח המכר

איך המוצר ישלח לחו”ל- בבלדרות, בדואר , בהובלה אווירית רגילה ומה העלות של כל אמצעי.

באיזה מונח מכר תשלח הסחורה- האם עד לבית הלקוח, כולל הליך מכס ושחרור בחו”ל על כל המשתמע מכך או עד למדינת היעד והלקוח יצטרך לדאוג לשחרור הטובין?

מכס וחוקיות יבוא

האם המוצר חייב במכס או יכול ליהנות להעדפת מכס כמקור ישראלי במדינת היעד (לדוגמא תכשיטים ממקור ישראלי המיוצאים לארצות הברית פטורים ממכס).

האם התכשיט מחויב בחוקיות יבוא במדינת היעד- לדוגמא, סימון של קרטורה או יש עליו מגבלות לדוגמא Nickel Free

התשלום

מתי הלקוח ישלם בגין המוצר שנרכש על ידו- האם לפני קבלת הטובין או באשראי?

אמצעי תשלום – איך הלקוח ישלם בגין התכשיטים, איזה אמצעי תשלום: העברה בנקאית , PayPal ואולי מכתב אשראי.

 

4. התנהלות עסקית

בכדי שכל האופרציה תפעל כראוי על המעצב להקפיד לנהל את העסק באופן מקצועי, אפקטיבי ורווחי. בנוסף לתחום השיווקי, שנדון לעיל, יש לקחת בחשבון ניהול נכון ואפקטיבי גם בתחומים הבאים:

מימון  – שלב פיתוח הקולקציה דורש השקעה כספית. יש לקחת בחשבון כי הקריטריונים לקבלת הלוואה מהבנק הינם קשוחים ולצריך להיערך בהתאם. מרכזי המטי ברחבי הארץ מפנים למגוון מקורות מימון בתנאים נוחים מהמקובל בשוק.

ניהול תזרים מזומנים– על המעצב לנהל תזרים מזומנים באופן שוטף ולוודא שלא תהיינה חריגות ממסגרת האשראי.

תמחור– יש לבדוק באופן מדוקדק את כל העלויות בגין ייצור כל תכשיט ולגבש מחיר מכירה בהתאם.

ניהול מלאי- יש להימנע מרכישת חומרי גלם בכמות גדולה מידי בכדי לא ליצור לחץ בתזרים המזומנים. גם מלאי התכשיטים צריך להיות מבוקר ויש להימנע מהמשך ייצור תכשיטים שאין להם ביקוש.

 

אין ספק שהשינויים בענף האופנה והתכשיטים יצרו הזדמנויות חדשות. בתהליך עבודה מקצועי ועסקי נכון, והקשבה למגמות הבינלאומיות השולטות בענף, תוך כדי יצירת  קולקציה חדשנית,בכתב יד אישי, ניתן לייצר עסק רווחי ומצליח.

המרכז הארצי למעצבי תכשיטים במטי חיפה מסייע למעצבים הצעירים ולתכשיטנים מכל רחבי הארץ המעוניינים להתפתח ולפרוץ לשווקים בינלאומיים בליווי בתהליך פיתוח המוצר והקולקציה וכן בליווי השיווקי-עסקי.

 

*איילת מימון מנהלת המרכז הארצי למעצבי תכשיטים במטי חיפה

כל הכתוב לעיל הינו בגדר מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

מעוניינים בייעוץ אישי לגבי העסק שלכם? חייגו עכשיו: 1-800-33-44-77

אני מאשר כי קראתי והבנתי את תנאי השימוש באתראני מאשר/ת קבלת דיוור אלקטרוני והודעות שיווקיות למייל מעת לעת ממ.ט.י. חיפה.