Norges Beste Forbrukslån | Lainavertailu 2018 | Hvilket Kredittkort er Best | Billigst Strøm 2018 | Boligalarm Pris | Beste Forsikringsselskap | Mobilselskaper | Design

טיפ הזהב של פבל ישראלסקי לשיווק הסטארט אפ שלך

טיפ הזהב של פבל ישראלסקי לשיווק הסטארט אפ שלך

מה הקשר בין Go to Market למחקר מילים? הטיפ של פבל ישראלסקי לשיווק סטארטאפים

קבלו טיפ שיווקי לבעלי עסקים, יזמים וסטארטאפיסטים, שיעזור לכם להתחיל את השנה ברגל ימין.

השיווק הדיגיטלי מתפתח כל דקה בערך וכל בוקר שומעים על איזשהו מונח חדש שנולד. אז היום אני רוצה להרחיב קצת על GO TO MARKET ועל מחקר מילים. מי שעדיין לא שמע על GO TO MARKET ולא בטוח מה הקשר בין זה ובין מחקר מילים – בשביל זה אנחנו כאן. הנה זה בא.  

 

מה זה GO TO MARKET?

 

אסטרטגיית Go To Market היא אסטרטגיית החדרת מוצר אל השוק, תוך היכרות עם קהל היעד וצרכיו. כלומר, מסמנים את היעד המבוקש שאליו מכוון המאמץ השיווקי, חושבים על המסר שרוצים להעביר ובונים אסטרטגיה שתנחה איך לפעול ואיך לנסח את המסר על מנת שייקלט אצל קהל המטרה ויביא לרכישת המוצר.

go to market

מי שמתווה את המסלול זה צוות הפרסום והשיווק שלכם לאחר חקירה מעמיקה ויסודית של תנאי השוק ואפיון של קהל הלקוחות. לפני שקובעים מה ה-GO TO MARKET של העסק, מומלץ לאסוף כמה שיותר נתונים שיספקו את תמונת השוק העדכנית. על בסיס ניתוח הנתונים שנאספו, מתגבשת אסטרטגיית החדרת המוצר אל השוק. היא תהיה מורכבת מקביעת יעדים ברורים ומהצעדים שעליכם לעשות כדאי להגיע לשם.

 

כיצד זה מתבצע?

 

אסטרטגיית GO TO MARKET מבוססת על מחקר רציונאלי שמגובה בנתונים מדידים בזמן אמת. בואו נודה בזה, ככל שעובר הזמן, הכלים העומדים לרשותנו רק הולכים, משתכללים ומשתפרים. יש היום מלא כלים למחקר מילות מפתח שיאפשרו לכם לחקור בצורה יסודית ומעמיקה את התנהגות השוק וקהלי היעד.



התחומים שחשוב לחקור כדי לנסח אסטרטגיה מנצחת:

 

  • הכרת הטרנדים בשוק – מה הולך היום, מה הכיוון הכללי, מה עוצמת התנודות בשוק ומה הם החידושים הצפויים בעתיד הנראה לעין. זיהוי נכון של הטרנדים יעזור לכוון את המאמץ השיווקי למקום הנכון, לעלות על הגל של התנועה הקיימת ממילא בשוק ולנצל את המומנטום שלה לטובתכם. 
  • זיהוי שחקנים מובילים – מה הם הכוחות המניעים את השוק ומה מניע אותם? מי מנווט ומשפיע על השוק? כשתכירו את הכוחות הפועלים, תוכלו לבנות אסטרטגיה שתשתמש ביחסי הכוחות הקיימים בצורה הטובה ביותר ואולי אפילו תיצור יתרון על פני המתחרים. חוץ מזה, הכרות עם הכוחות הפועלים תעזור לך למנוע התנגשות חזיתית עם אחד השחקנים הגדולים בתחום, ואיבוד מיותר של זמן, אנרגיה ומשאבים. 
  • זיהוי מוצרים מתחרים – אילו מוצרים מתחרים קיימים ובמה המוצר שלך שונה ומובדל מהם. זיהוי המוצרים המתחרים יעזור לצוות השיווק למצוא דרכים בהן אפשר יהיה למתג ולבדל את המוצר שלך מהמוצר שלכם. הייחודיות והיתרונות שלכם – הם אלה שינצחו את הקרב עבורכם ולכן זה מה שתרצו להפגין מול הלקוחות הפוטנציאלים. 
  • זיהוי הצורך של הלקוחות – בסופו של דבר, המוצר שלכם נועד כדי לספק מענה לצורך של הלקוח. ככל שתאפיינו את הצורך בדיוק רב יותר, כך תוכלו להפנות את מאמצי השיווק בצורה מדויקת יותר. זהו את ה”כאב”, המחסור, הצורך והראו ללקוח הפוטנציאלי כיצד המוצר שלכם עונה עליו. 
  • למידה והפקת לקחים מחברות שהצליחו או נכשלו – נסו ללמוד מניסיונם של אחרים, זה תמיד טוב. בחינה של הצלחות וכישלונות, תכוון אתכם אל הדרך היעילה והטובה ביותר לשיווק העסק. כמו כן, בחינת הטעויות שנעשו בקמפיינים של חברות אחרות, תהיה לכם לא פחות מתמרור אזהרה. השתמשו בזה.

 

קהל יעד

 

שיווק, ובעיקר שיווק ברשת, סובב סביב הכרת הצרכים, דפוסי הגלישה והרגלי הצריכה של הלקוחות הפוטנציאלים. ככל שנכיר את קהל היעד שלנו היכרות מעמיקה יותר, כך נוכל לכוון ולדייק את המסרים השיווקיים. מסרים חדים ומדוייקים יביאו להרחבת מעגל הלקוחות ולהגדלת המחזור העסקי.

 

כדי לכוון את אסטרטגיית הפרסום לקהל היעד, כדאי להכיר את הרגלי הצריכה שלו, את המקומות בהם הוא גולש, את אוצר המילים שלו, את הביטויים ומילות החיפוש בהן הוא מתעניין.

 

צוות המחקר של חברת הקידום שלכם יברר את כל הדברים האלה וכדאי גם שיזהה מה הם הבלוגים והאתרים המועדפים, מה מאפיין אותם, באילו רשתות חברתיות קהל היעד שלכם נמצא וכדומה. בחנו גם גם האפשרות להגיע לקהל היעד דרך בלוגרים מובילים, ידוענים, מובילי דעת קהל ומשפיענים בנישה שלכם.

 

בדיקת עומק

 

כדי לקבל את כל התשובות שיכוונו אתכם לאסטרטגיית החדירה לשוק, ה-GO TO MARKET שלכם, צריך כלי שיאפשר איסוף וניתוח מידע על הגולשים, על הרשת ועל הקשר בינם ובין המוצר שאתם משווקים. הכלי הזה הוא מחקר מילות מפתח.

 

מחקר מילות מפתח הוא לא הערכה אינטואיטיבית, אלא חקירה מושכלת ומדויקת, המשתמשת בכלים מדידים ובתוצאות ונתונים סטטיסטיים. הכלים האלה מתעדים את הביטויים ומילות המפתח אותן חיפשו הגולשים בנישה שלך, מה הוא נפח החיפוש ועוד. מדובר במחקר שעושה שימוש בנתונים ממשיים בזמן אמת, ומסייע למנף את העסק לכיוון הנכון.

 

מה זה מחקר מילות מפתח?

 

מחקר מילות מפתח מאפשר לבחון הלכה למעשה את כמות החיפושים עבור ביטויים הקשורים לנישה, מוצר או שירות. מחקר מילות מפתח עוסק בשאלה אילו ביטויים הקשורים למוצר או לשירות שלכם מחפשים הגולשים, ואילו ניסוחים נפוצים יותר בשאילתות החיפוש.

 

באמצעות מחקר מילות מפתח ניתן לייצר חלוקה מסודרת ומאורגנת לפי נושאים הקשורים ברמה הסמנטית. מחקר מושכל יעזור לכם לבחור את הניסוחים המדויקים והמתאימים ביותר עבור המוצר ועבור קהל היעד ולזהות מילים שנחשבות ל”מילות הכסף” שהן לדוגמה ביטוי מדויק של דגם ספציפי של מוצר – המנבא כוונת רכישה. כמו כן, ישנם כלים שיכולים להעניק לנו פילוחים של התוצאות בהתבסס על תנודות עונתיות בביטויים שונים.

 

אחת הפרקטיקות של מקדמי האתרים היא להכניס בתוכן כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות הן מבחינת התוכן והן ברמה הסמנטית של הנושא, כדי להעצים את הרלוונטיות של המאמר בעיני גוגל ובכך את הנוכחות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

 

מילות חיפוש ש״קולעות״ למה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים ועושות שימוש באותם ביטויים ובאותה שפה, יניבו תוצאות מקסימאליות, שיתבטאו בתנועה ובמספר גדול יותר של כניסות, המרות או רכישות.

 

איך מבצעים מחקר מילות מפתח?

 

שלב 1: בחירת כמות ביטויים מצומצמת ראשונית שתכלול מילות מפתח חשובות

 

על מנת לבצע מחקר מילות מפתח צריך לבחור כמה ביטויים חשובים ורלוונטיים הקשורים למוצר ולשירות שלכם. ניתן להתחיל במחקר הכולל 20-25 מילים רלוונטיות, לפי צורכי העסק.

 

קחו את מילות המפתח האלה והתחילו לבחון אותן בכלי סטטיסטי שיעניק תחזית של נפחי תנועה חודשיים ויתן הצעות למילות חיפוש דומות נוספות (כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל). באמצעות המחקר הראשוני נוכל לקבוע אילו ביטויים רלוונטיים יותר ואילו רלוונטיים פחות – על אילו ביטויים יש חיפושים קבועים מדי חודש ועל אילו מהם כדאי לוותר כי אין להם חיפושים כלל.

 

שלב 2: ביצוע סינון ותחילת הרחבת המחקר

 

לאחר שנקבל תמונה ברורה וחדה יותר, נוכל למקד את המחקר בנישה סביב המילים ה”מניבות”. אפילו כאלה בעלות נפח חיפוש קטן אך קבוע באות בחשבון. ביטויים אלה יהיו בדרך כלל ארוכים (4 מילים ומעלה) ונקראים ביטויי זנב ארוך. חשוב לזכור שהם לא נקראים זנב ארוך בגלל האורך שלהן, אלא בגלל נפח החיפושים הקטן שלהן לעומת הביטויים הראשיים באותו תחום.

ביטויי זנב ארוך

נאסוף ונקבץ את כל הביטויים ונסדר אותם לפי נושאים כך שנוכל לקבל מארג שלם של מילות מפתח הקשורות האחת לשנייה ברמה הסמנטית והן ברמת החיפושים של הגולש. כל אלה ביחד ישמשו לבניית תוכן האתר, כזה שימשוך כמות קבועה של גולשים מידי חודש באמצעות פעולות קידום סטנדרטיות.

 

מחקר זה יש להרחיב ככל הניתן על מנת לקבל אוסף נרחב של מילות מפתח וביטויים שמתאימים לעסק, לשירותיו, למוצרים הנמכרים בו וכדומה. מחקר עשיר במילות מפתח יכול לעיתים להניב עשרות ביטויים עבור מוצר אחד, כך שההזדמנות שניתנת לנו להתברג בביטויי המפתח היא גדולה.

 

שלב 3: טירגוט גיאוגרפי \ לוקאלי

 

רצוי שהמחקר יהיה כמה שיותר חד וממוקד לפי מילת מפתח מרכזית שאותה אנו בוחנים. לעיתים נוכל להיעזר בטירגוט גיאוגרפי על מנת להתברג בתוצאות חיפוש מקומיות שמתאימות לעסק. אם לדוגמה נרצה לבחון השכרת משרדים בצפון, נחפש את כל מה שהכלי נותן לנו ונשמור את כל מילות המפתח. בהמשך ניתן לבצע גם חיפוש מבוסס מיקום – כלומר חיפוש לוקאלי. נבחן ביטויים דומים הקשורים לערים באזור הצפון, לדוגמא: השכרת משרדים בחיפה, השכרת משרדים ביוקנעם, השכרת משרדים בכרמיאל השכרת משרדים בקריות וכו’.


נבחן אילו תוצאות מחפשים הגולשים, ובמידה והן בקרבת הסניף שלנו או שהן מתאימות לנו ברמה הגאוגרפית (אם למשל אנחנו עושים משלוחים בכל אזור הצפון). כמובן שנקבץ ביחד את כל מילות המפתח הרלוונטיות מסודרות לפי טירגוט גיאוגרפי. כך נוכל לייצר תוכן שיתאים לקהל היעד של הצפון ואזורים מסוימים בצפון, בהתבסס על המחקר שערכנו.

 

איך מחקר מילות מפתח עוזר לעסק?

     

מחקר מילות מפתח עוזר לקבוע אילו ביטויים צריכים להיכלל בתוכן האתר בהתאם לביקושים הקיימים (חיפושים בגוגל), על מנת שידורג גבוה בתוצאות החיפוש. ככל שהאתר ידורג על יותר ביטויים, כך יבינו מנועי החיפוש וגוגל בראשם, כי האתר רלוונטי מאוד בנישה שלו. בנוסף, ככל שהאתר ידורג גבוה על יותר ביטויים – כך גם תכנס אליו יותר תנועה.

מחקר מילים הוא מאבני היסוד של אופטימיזציית התוכן. ככל שנעניק לגולשים וללקוחות הפוטנציאלים שלנו את התוכן הנכון והערכי – מענה או פתרון לבעיה שלהם, כך הם יאהבו יותר את האתר, יסמכו עליו ויקבלו אותו כאתר משמעותי (אוטוריטה בתחום).  

 

מחקר מילות מפתח איכותי יסייע לאתר שלך להופיע בכמות גדולה יותר של תוצאות חיפוש, וזכרו שגם אם הן קטנות, הן עדיין יכולות להיות רלוונטיות ולהכניס תנועה. מחקר טוב יסלול את הדרך למקסימום לקוחות פוטנציאליים.

 

לחקור את המתחרים שלך

 

בנוסף לכל התועלות שהזכרנו, מחקר מילות מפתח יכול גם לתת תובנות לגבי המתחרים. כך תוכלו לתכנן אסטרטגיה לבידול ומיתוג המוצר ולקשר אותו לביטויי מפתח שונים. לחלופין, תוכלו גם להשתמש בביטויים דומים או זהים לאלה של המתחרה ולנגוס מאותה פרוסת עוגה שממנה הוא נהנה. תמיד טוב לדעת כמה שיותר על מצב המתחרים, ומחקר מילות מפתח יכול לספק נתונים שימושיים ומעניינים – לתכנון ויישום התוכנית.

 

מתנה לחג

 

כמי שפועל בתחום של קידום ושיווק ברשת, וכמי שתחומי היזמות והסטארטאפ הישראליים יקרים לליבו, חשוב לי לתמוך ולקדם עסקים ויזמויות בישראל. אז יש לי משהו בשבילכם – חברת Teralead בהנהלת מוטי מגל, אחת מהחברות בקבוצת ״אנגורה מדיה״ בבעלות פבל ישראלסקי, מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם מט”י חיפה, במטרה לעודד, לתמוך וללוות עסקים, סטארטאפים ויזמויות עסקיות בצפון. כל עסק מתחיל זקוק למחקר מילים מעמיק כדי לבסס אסטרטגיה אפקטיבית של חדירה לשוק. לכן, לכבוד השנה החדשה, עשרת הסטארטאפים הראשונים שיפנו לחברת Teralead יזכו במחקר מילים מקצועי ומעמיק בחינם.


המבצע לעשרת הסטארטאפים הינו פרי שת”פ של חברת Teralead עם המרכז לטיפוח יזמות טכנולוגית חיפה. אנו פועלים ביחד עם מט”י חיפה לבחינת שוק ו-Go to Market לסטארטאפים מחיפה והצפון.

 

להתחיל את השנה ברגל ימין

 

אז הבנתם את החשיבות של מחקר מילים לגיבוש אסטרטגיית GO TO MARKET מנצחת, קיבלתם המלצה לחברת קידום שתטפל בעסק בדרך הטובה ביותר ואפילו פונקתם במתנה לחג (כל עוד תהיו מספיק זריזים).

כדי לזכות בהטבה, מלאו את הפרטים בטופס המצורף, ונציג מט”י חיפה ייצור איתכם קשר.

 

חג שמח!

המאמר נכתב על ידי פבל ישראלסקי מנהל ומייסד קהילת קידום אתרים בגוגל הגדולה בארץ ASK PAVEL