Søke om Forbrukslån 2018 | Ergonominen Hiiri | Beste Rabatt Kredittkort | Strøm | Hjemmealarm | Billigste Forsikringsselskap 2018 | Mobilselskaper 2018 | Snekkere

מ-1 יוצא 8 – תמהיל הפרסום

מ-1 יוצא 8 – תמהיל הפרסום

תמהיל הפרסום

איפה שמים את הכסף ? איך מחליטים היכן וכמה לפרסם . . . . כדי להתחיל לחייך ?

 

מאת דני קרני*

 

“מודעה בעיתון המקומי – לא שווה כלום . כמה פרסמנו, רק התאכזבנו”

 

“כל שנה , כמו שעון, אשת המכירות של דפי זהב ממש מאלצת אותנו לפרסם. והאמת היא שאנחנו פוחדים להפסיק. היא גם מעלה לנו כל שנה את מחיר החבילה שהיא מציעה”

 

“פליירים? לא שווה כלום, חבל על הזמן ועל הכסף. כמה שחילקנו, לא קבלנו כלום. אולי פניה אחת.”

 

“דיוור ישיר ? אתה יודע כמה זה עולה ?? למשלוח, לקניית שמות ?? “

 

משפטים אלו מוכרים לכם ? – כן, אלו ציטוטים שאני שומע מבעלי עסקים ומנהלים כל הזמן. הידעתם שפרסום אפקטיבי או למעשה כל הוצאה לשיווק – אמורים לתת החזר על ההשקעה ביחס של 8:1 ? על כל שקל לפרסום, לקבל לפחות 8 שקלים בהכנסות ???

 

איפה אתם בעניין הזה ?

 

חברות גדולות פועלות על עקרון המאסה. יורים הרבה דולרים של פרסום, בדרך כלל לכל עבר, אבל לעסקים קטנים אין הרבה תחמושת. עסקים קטנים צריכים להיות הרבה יותר מחודדים וחכמים במסר השיווקי, ובתמהיל המדיה בגלל המחסור במשאבים.

 

הצלחה בפרסום מספר מרכיבים :

 

המודעה : מה כותבים ??? (זהו החלק החשוב ביותר, נושא למאמר אחר)

תמהיל המדיה : איפה מפרסמים ? כמה ?

תקציב : כמה משקיעים ?

זמן – באיזה פרק זמן נפזר את הפעילות ?

 

הסוד שמרבית המשווקים יודעים אך לא ערים לו, נמצא בהגדרת לקוחות המטרה.

באילו קהלי יעד אתם רוצים להשקיע כספים כדי שיגיעו אליכם ? ובהמשך… לאלו מדיות הם חשופים? מה הם קוראים? איך חושפים אותם בדרך האפקטיבית והיעילה ביותר למסר השיווקי שלנו ? (עיתון מקומי, עיתון מקצועי, רדיו מקומי, פליירים, דיוור ישיר, דפי זהב, פרסום בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות …..)

 

אלו הפעולות שעליכם לבצע :

 

דברו עם לקוחות קיימים שלכם לברר למה הם חשופים, מה הם קוראים. סביר להניח שלקוחות מקהל המטרה שלכם יתנהגו באופן דומה.

 

הראו למספר לקוחות את המודעה שלכם וקבלו הערות כאילו הם רואים אותה בפעם הראשונה.

 

התקשרו למדיות השונות וקבלו את מחירי הפרסום, כולל דפוס והפקה.

 

הכינו תכנית ותקצבו אותה. לדוגמא, החלטתם לשלוח מכתב לכל לקוחות המטרה? בול עולה 1.30 ₪, 1,000 מכתבים יעלו לנו 1,300 ₪, צריך לשלוח פעמיים = 2,600 ₪, שכפול 2,000 מכתבים יעלה 200 ₪. 2,000 מעטפות לוקחים מן המלאי במשרד וקיפול והכנסה למכתב עושים במשרד – אין עלות.

 

בנוסף, בחרתם לפרסם מודעה בעיתון מקומי: פרסום על רבע עמוד עולה 750 שקלים, 6 הופעות יגיעו לסך של 4,500 שקלים. סך התקציב למודעה ומכתב דוור ישיר היוצא פעמיים = 7,300 שקלים.

אם המטרה היא הכנסות ביחס של 1 : 8 , אנו מדברים על מכירות בסכום של בערך 60,000 ₪.

 

מספר עקרונות חשובים ביותר :

 

תכננו מראש. אל תתפתו להצעות אנשי מכירות של מדיות. הם ממולחים ואגרסיביים וינסו לשכנע אתכם שהעיתון שלהם מתאים “בול ” לקהל המטרה שלך. כבדהו וחשדהו.

 

עדיף להשתמש במספר מדיות במקביל.

 

לא לפרסם פעם אחת. תמיד מספר פעמים.

החליטו בתבונה על משך זמן הפרסום. יש יתרונות לריכוז מאמץ, יש יתרונות לביזור.

והמסר. המסר. המסר. אין כמו מסר משכנע. זו תורה בפני עצמה.

 

ואחרון – בידקו מה עובד ומה לא. כל לקוח המתקשר, שאלו אותו בסוף השיחה איך הגיע אליכם. ואם מדיה מסוימת לא מביאה לפניות – יש לתקן, להחליף – לבדוק ולשנות.

 

בהצלחה בפרסום.

 

* דני קרני הוא יועץ שיווק. המאמר נלקח מתוך מתוך גיליון 8 של “עצמאי בשטח” המגזין המקוון של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל

 

כל הכתוב לעיל הינו בגדר מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

 

מעוניינים בייעוץ אישי לגבי העסק שלכם? חייגו עכשיו: 1-800-33-44-77

 

אני מאשר כי קראתי והבנתי את תנאי השימוש באתראני מאשר/ת קבלת דיוור אלקטרוני והודעות שיווקיות למייל מעת לעת ממ.ט.י. חיפה.